Πληροφορίες:

ΑΘΗΝΑ: (1) Χαλκοκονδύλη 5, Πλατεία Κάνιγγος, τηλ. 210 - 330.111.0 (2) Χαλκοκονδύλη 9 και Πατησίων, τηλ. 210 - 33.01.300. 1-5' από μετρό και ηλεκτρικό (Ομόνοια ή Πανεπιστήμιο) και τις κυριότερες αφετηρίες λεωφορείων και τρόλεϊ (Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου κλπ.)

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Τσαμαδού 44, 1ος όροφος, εντός Στοάς Θεολόγου (είσοδος και από Αγίου Κωνσταντίνου 11), τηλ. 210 - 41.000.34, 210 - 41.000.85. Πολύ κοντά στο Δημοτικό Θέατρο, στον Ηλεκτρικό Πειραιά και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Νέο! ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ: ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 54 και Βουλιαγμένης 58β, ακριβώς μπροστά στο METRO ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Τηλ. 210 96.200.43.

Online μαθήματα (real time) για όλη την Ελλάδα. Πανελλαδικό τηλ: 210 33.01.300.

Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017

Μαθήματα Γερμανικών «με το δικό σου ρυθμό» ή με το ΣΩΣΤΟ ρυθμό;



Μαθήματα Γερμανικών «με το δικό σου ρυθμό»; Ίσως ακούγεται βολικό, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει όταν μιλάμε για εκμάθηση Γερμανικών είναι το πρόγραμμα που θα επιλέξουμε να είναι ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ και όχι «βολικό».
Έχετε αναρωτηθεί γιατί σχεδόν κανείς δεν καταφέρνει να μάθει μόνος του Γερμανικά; Πολλοί θα πουν λόγω της έλλειψης  δασκάλου. Η εξήγηση αυτή μπορεί να είναι η προφανής αλλά είναι η μισή αλήθεια, γιατί το ίδιο (δηλαδή ότι δεν καταφέρνουν να μάθουν Γερμανικά) ισχύει σε μεγάλο βαθμό και για πολλούς από όσους επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα.
Επομένως, αυτό που φταίει όταν προσπαθείς να μάθεις Γερμανικά και δεν τα καταφέρνεις δεν είναι (μόνο) η  απουσία εκπαιδευτή (σε όσες περιπτώσεις αυτό ισχύει) αλλά - κυρίως - η «χαλαρή» αντιμετώπιση του εγχειρήματος από πλευράς σπουδαστή, από πλευράς καθηγητή ή και από τις δύο πλευρές.
Κάθε project (σχέδιο)  - και η εκμάθηση Γερμανικών ένα project είναι – δεν μπορεί να μην έχει συγκεκριμένο deadline (προθεσμία ολοκλήρωσης).Φαντάζεστε να πείτε στον εργοδότη σας ότι θα τελειώσετε τη δουλειά που σας ανέθεσε «με το δικό σας ρυθμό»;  Αν η εκμάθηση «με το δικό μας ρυθμό» ήταν ο «χρυσός κανόνας», κανένα πανεπιστήμιο δε θα έλεγε ότι το τάδε πρόγραμμα διαρκεί 8, 10 ή οσαδήποτε εξάμηνα. Θα καλωσόριζε τους φοιτητές και θα τους έλεγε ότι μπορούν να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα και να αποφοιτήσουν όποτε θέλουν, με «το δικό τους ρυθμό»!
Δεν έχει επομένως λογική, ένας φοιτητής που «σκίζεται» για να περάσει τα μαθήματα της σχολής του στην ώρα τους για να τελειώσει και τη σχολή του στην ώρα του, να προσπαθήσει να μάθει Γερμανικά «με το δικό του ρυθμό». Κατά τον ίδιο τρόπο που αν προσπαθήσεις να τελειώσεις τη σχολή σου «με το δικό σου ρυθμό» θα καταλήξεις σίγουρα «αιώνιος φοιτητής», αν προσπαθήσεις να μάθεις Γερμανικά με το δικό σου ρυθμό θα …γεράσεις διδασκόμενος!
Μόνο ένα οργανωμένο πρόγραμμα εκμάθησης Γερμανικών με συγκεκριμένο ρυθμό και συγκεκριμένες προθεσμίες επίτευξης στόχων / ορόσημα είναι λειτουργικό και μπορεί να βοηθήσει κάποιον να μάθει Γερμανικά γρήγορα και αποτελεσματικά.
Αν ξεκινήσεις μία προετοιμασία για ZertifikatB1 ή B2 με σκοπό να δώσεις εξετάσεις «όποτε είσαι έτοιμος», δε θα είσαι ποτέ έτοιμος! Επιπλέον, εφόσον αυτό στο προτείνει ο καθηγητής Γερμανικών ή το φροντιστήριο Γερμανικών που θα σε διδάξει, είναι ένας σίγουρος – και κατά τη γνώμη μας ανέντιμος – τρόπος για να σε κρατήσει μαθητή για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που είχε συμφωνηθεί αρχικά, αυτονόητα παίρνοντάς σου και περισσότερα χρήματα.
Τρεις ακόμα λόγοι για τους οποίους η εκμάθηση Γερμανικών «με το δικό σου ρυθμό» είναι λάθος επιλογή, ειδικά για έναν ενήλικο:
1) Η αρχική ώθηση, ο αρχικός ενθουσιασμός που σίγουρα έχει κάθε ενήλικος που αρχίζει (ή ξαναρχίζει) να μαθαίνει Γερμανικά, είναι φυσιολογικό να φθίνει με την πάροδο του χρόνου, όπως ισχύει για κάθε σχεδόν νέο εγχείρημα που μετά από κάποιο διάστημα παύει να είναι νέο και γίνεται πλέον μέρος της ρουτίνας μας.Επομένως, αν ξεκινήσει κανείς μαθήματα Γερμανικών με τη λογική «ξεκινάμε και βλέπουμε» είναι «καταδικασμένος να αποτύχει». Για έναν ενήλικο, η μόνη λειτουργική προσέγγιση είναι το «να αρχίσουμε για να τελειώνουμε (και μάλιστα όσο πιο σύντομα τόσο καλύτερα)».

2) Ο αστάθμητος παράγων. Ένας ενήλικος (σε αντίθεση με ένα παιδί) δεν ξέρει τι θα του «ξημερώσει αύριο». Όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα της εκμάθησης Γερμανικών, τόσο αυξάνουν στατιστικά οι πιθανότητες να προκύψει κάτι (για παράδειγμα, αυξημένες υποχρεώσεις στη δουλειά μου) που θα με κάνει να σταματήσω τα Γερμανικά μου, ακόμα και λίγους μήνες πριν δώσω εξετάσεις για Β1 ή Β2. Άρα, η όλη προσπάθειά μου θα πάει σε μεγάλο βαθμό χαμένη. Επομένως, κάθε ενήλικος που επιλέγει ένα μη-ταχύρυθμο πρόγραμμα εκμάθησης Γερμανικών, «πάει γυρεύοντας».

3) Αργή εκμάθηση = χαμένες ευκαιρίες. Ένα μεγάλο ποσοστό ενηλίκων που αποφασίζουν να μάθουν Γερμανικά (ή να τα βελτιώσουν) το κάνει για να εκμεταλλευτεί μία ευκαιρία ή γιατί οι γνώσεις ή / και η πιστοποίηση Γερμανικών που θα αποκτήσουν θα τους βοηθήσει στην επίτευξη ενός στόχου. Εύρεση εργασίας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, προαγωγή, συμμετοχή με αυξημένες πιθανότητες σε ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ, σπουδές στο εξωτερικό, είναι τέτοιοι στόχοι. Όμως οι ευκαιρίες αυτές δεν περιμένουν. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν θα περιμένει εμένα να πάρω το πτυχίο για να προκηρυχθεί!

Συνοψίζοντας, το να μάθει κανείς Γερμανικά «με το δικό του ρυθμό» μπορεί να ακούγεται βολικό, αλλά σημασία έχει το αποτέλεσμα και στην περίπτωση της εκμάθησης Γερμανικών το βολικό δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου